מבוא לניהול מאוזן

מחשבה #2:

מבוא לניהול מאוזן

מנהלים מתמודדים במספר חזיתות, בו זמנית, בכל רגע. מצד אחד, ניהול שוטף של העסק ומצד שני, התנהלות יומיומית מול עובדים ולקוחות. הרצון לאזן בין הצרכים והדרישות של כל צד, צורך זמן ומשאבים רבים ועלול להסיט את הפוקוס מהיעדים הארגוניים ומהמשך הפיתוח של החברה.

אז איך מאזנים בין שלושת האלמנטים וגורמים להם לעבוד יחד, בצורה הטובה והיעילה ביותר?

הנה כמה עצות ורעיונות שיכולים לעזור:

  1. הלקוח צודק, אבל... – כדי לספק ללקוחות את החוויה הטובה ביותר, לאורך זמן, חשוב ליצור איזון בין הציפיות שלהם ליכולות של הארגון. נכון שהם הנכס העיקרי שלכם, אבל אם הטיפול בהם לא מוביל לעמידה ביעדים העסקיים, לא מותיר לכם זמן ומשאבים להמשיך ולפתח את העסק וגורם לשחיקה של הצוות, כדאי לעצור ולבחון את הסיטואציה: האם יתכן שיש צורך בייעול תהליכי העבודה? בעדכון מחירי המוצרים/שירותים? בשינוי התמהיל שלהם? בהגדרה מחודשת של מערכת היחסים עם הלקוחות? בשינוי פרופיל הלקוחות הרצויים?
  2. שוק של עובדים – משימת האיתור והשימור של כשרונות מתאימים הופכת מורכבת יותר, ככל שעובר הזמן. הדור החדש של העובדים מצפים לשילוב בין אתגר, תמיכה, שקיפות, אפשרויות צמיחה ומשכורות תחרותיות, לצד איזון בית-עבודה בריא. כנראה שלא תצליחו לאזן ב-100% בין צרכי העובדים לצרכי הארגון, אבל יצירת תרבות עבודה שלוקחת בחשבון את כל הציפיות הללו הכרחית לגיבוש ושמירה על צוות שיוכל להוציא לפועל בהצלחה את היעדים העסקיים של הארגון. עם זאת, לצד יצירת סביבת עבודה תומכת ופיתוח אישי ומקצועי של הצוות, חשוב לחדד באופן שוטף את פרופיל העובדים הנחוץ לארגון, בהווה ובעתיד. זה יבטיח התאמה של הכישורים שלהם לצרכים העדכניים של הארגון, בכל רגע ויבטיח איתור מהיר של בעלי מקצוע בתחומים חדשים, במידת הצורך.
  3. זה עולם היברידי – המעבר למודלים חדשים של עבודה, בעידן הפוסט קורונה, הפך את המשימה המורכבת מלכתחילה של איזון בית-עבודה לסבוכה מתמיד. איך מאזנים בין שני העולמות, כשהגבול בין בית לעבודה מטושטש מתמיד? בשלב הראשון, כדי לוותר על השאיפה לאיזון ולשאוף לשילוב. המטרה היא להבטיח שביעות רצון של הארגון ושל העובדים, ככל שאפשר ולא ליצור איזון מלא. לשם כך, חשוב להתייחס לנושא כאל אתגר מתמשך, שדורש בחינה מתמדת וביצוע התאמות תוך כדי הליכה. כמובן, שיש צורך במדיניות ברורה, אבל מעבר אליה, חשוב להאיר מקום לגמישות, ביחס לאופיין השונה של המחלקות השונות ושל יעדיהן ואופי התוצרים שלהן, דרך הנסיבות המשתנות בחיי העובדים ועד לשינויים בשוק שלכם ובעולם.
  4. או... אוט... אוטו... אוטומציה – נכון, זו הבאז וורד של הרגע. אלא שבמקרה הזה, להייפ יש כיסוי. ייעול תהליכים בעזרת כלי אוטומציה עשוי לחסוך לארגון כסף רב, להגדיל הכנסות, לאפשר יצירת חווית לקוח יוצאת דופן ולפנות זמן להמשך הפיתוח של העסק. אז איך יודעים למה לצפות מכלי האוטומציה שלכם? המטרה המרכזית שלהם צריכה להיות הפיכה של כלל התהליכים בארגון לקלים ופשוטים יותר, כדי ליצור חווית עבודה טובה יותר עבור העובדים, להעצים את חווית הלקוח ולקדם את השגת היעדים שלכם. אם הכלים שאתם בוחנים מספקים מענה נקודתי לתהליך או שניים בלבד, כנראה שזה לא מה שאתם מחפשים.

בהצלחה!

פוסטים קשורים

הנחות הן כמו תפוזים

העולם הארגוני ושוק העבודה משתנים כל הזמן, בייחוד בעידן הפוסט הקורונה.
בפוסטים עתידיים נעסוק בהתמודדות עם השפעות המגפה. אבל הפעם בחרתי לחזור לבסיס.